wtorek, 13 stycznia 2015

Życzenia dla Babci


Dzień Babci - To urocze święto obchodzone jest w Polsce 21 stycznia.
Życzenia to wzruszające podziękowania 
dla naszej Babci, 
za jej obecność, życzliwość, cierpliwość, 
ogromne serce i miłość do swoich wnuków, 
które wywołają uśmiech radości na twarzy każdej Babci
Ojcowie naszych ojców, matki matek naszych,
Ci, co stoją tak blisko w niezmiernym szeregu
Przodków. To u ich kolan bujnie wyrastamy,
Z ich ramion się zrywamy do twórczego biegu.

Najlepszymi naszymi zawsze są mistrzami,
Ukazują dojrzałe swoje człowieczeństwo,
Przekazują nam mądrość, rozwagę i męstwo
I głębokich duchowych przeżyć umiejętność.

Naszych tradycji obfitymi są źródłami,
Opowieściami ożywiają dawne dzieje,
Karty historii oglądamy ich oczami,
Dzięki nim czas miniony realnie istnieje.

Obyśmy więc naprawdę umieli docenić
Ich obecność w tej naszej zwykłej codzienności;
By nigdy nie czuli się przez nas odrzuceni,
Lecz zaznali szacunku pełnego miłości.

Niechże przejdą spokojnie przez te wszystkie lata,
Które im jeszcze na tej ziemi pozostały.
Niech zawsze będą wszędzie serdecznie witani
I niech nikt ich nie rani przykrymi słowami.

Ojcowie naszych ojców, matki naszych matek,
Babcie nasze kochane, dziadkowie wspaniali,
W pędzącej karuzeli nazywanej światem
Wy, jak nasza opoka, wciąż będziecie trwali.

Anka Wroclawianka
Z okazji Święta Babci,
Ja dzisiaj Babcię nauczę,
Jaka powinna być wnuczka
I jaki powinien być wnuczek.
Po pierwsze proszę Babci
Ja już tak dawna uważam,
Że nic tak wnucząt nic zdobi,
Jak piękny uśmiech na twarzach.
Uśmiech jest dobry na co dzień,
A nie wyłącznie od święta,
Więc wnuczek ma się uśmiechać,
A wnuczka ma być uśmiechnięta.
Po drugie z czajnikiem w ręku
Również jest wnukom do twarzy.
Każdy radośniej wygląda
Kiedy herbatę parzy.
Po trzecie chociaż wnuczek
Czasami szklankę stłucze
Przy myciu naczyń także
Dobrze wygląda wnuczek.
Po czwarte - proszę babci
Po piąte i po szóste
Niech babcia nigdy więcej
Nie pierze wnukom chustek
Wnuczęta chcą się bawić
A moim skromnym zdaniem.
Zabawą jest i fraszką
Dla wnucząt takie pranie.
Po siódme proszę babcia
Wnuki powinny gderać.
Dlaczego nasza babcia
Nie chodzi do fryzjera.
Włóż babciu nową suknię
Niech cię uczesze fryzjer.
Posłuchaj babciu radia
Obejrzyj telewizję.
   Już nie myśl babciu o nas
O sobie babciu pomyśl
Czy babcia nie uważa
Że to jest dobry pomysł?


Aby serduszko Twoje gorące
Było zawsze jak słońce,
A uśmiech Twój radosny
Przypominał zapach wiosny!

Babcia podporą całej rodziny
Więc z życzeniami do niej spieszymy
By w dniu urodzin szczęśliwa była
I w dobrym zdrowiu stu lat dożyła
My wnuki babcię mocno kochamy
Mnóstwo całusków jej wysyłamy


Babcia to są miłe ręce,
książka, herbata słodka,
Śmieszne słowa w dawnej piosence,
suknia dla lalki i szarlotka.
    Babcia to bajka, której nie znamy,
pudełeczka, perfumy, włóczka.
Babcia to mama mojej mamy,
a ja jestem jej wnuczka.


Babciu , babciu coś Ci dam 
jedno serce, które mam,
a w tym sercu róży kwiat
Babciu, babciu żyj sto lat

Babciu, babciu coś Ci dam
uśmiech w sercu, który mam.
Kolorowe kwiatki trzy,
żebyś miała miłe dni.
Zdrowia, szczęścia, pomyślności
i uśmiechu, i radości.
Niech miłość i szczęście w tym dniu zagości.

Babcie bywają różne,
 lecz każda pamięta,
 że jednakowo zawsze
 kochają wnuczęta.
 To samo je cieszy,
 to samo raduje:
 nasz pocałunek,

uśmiech i słowo..
 Dziękuję! 

Babciu Kochana!
Weź, mnie na kolana -
ja Cię ucałuję,
Szczerze powinszuję,
Byś nam długo żyła,
Zawsze zdrowa była.
Babciu moja ukochana,
nie bądź nigdy zatroskana
i nieważne jaka pora,
babciu nigdy nie bądź chora!
Życzę samej pomyślności,
oto wyraz mej miłości.
Babciu moja ukochana
nie bądź nigdy zatroskana.
Żebyś smutna nie była,
tylko wesoło żyła.
Babciu nasza ukochana,
nie bądź nigdy zatroskana,
niechaj wdzięcznych wnucząt koło,
zawsze widzi Cię wesołą!
Niechaj w zdrowiu długie lata
dni Twe płyną w pomyślności,
niech Twe chwile radość splata
pośród wnucząt swych miłości!

Babciu!
Niech stale radość
i uciecha Twoją kochaną zdobi skroń…
I niebo niech Ci się uśmiecha…
A Boska zawsze ochrania dłoń…


Babciu, niech Twe życie płynie
Bez goryczy, smutku,
Najskrytsze marzenia
Niech dojdą do skutku.


 Babciu
 w dniu Twojego święta
 chcę abyś była wypoczęta.
 Więc pomogę Ci w zakupach
 przypilnuję, żeby zupa
 z garnka Ci nie wykipiała.
 I pod uszko dam poduszkę,
 abyś słodko spała.
 Twój wnuczek.


Bądź szczęśliwa i radosna,
Tak jak kwiat promienna,
Serdecznie Ci składam życzenia,
Niech Cię słońce opromienia.


Bukiet przecudnych kwiatów,
Promień słońca i uśmiech motyla,
To wszystko przyjmij dziś, Babciu,
I niech szczęście w życiu Ci sprzyja.


Całe długie życie
Radość niech przeplata
I szczęścia nić złota
Wije się przez lata.


Choć już nie jestem małym wnusiem,
Który za rękę trzymał Babusię,
To na kolana chętnie wciąż siadam,
I co u mnie słychać Babci opowiadam.
A w dniu urodzin śpieszę z życzeniami,
I najpiękniejszymi dla Ciebie kwiatami,
Babciu niech one wyrażą co czuję,
Kocham Cię mocno i za wszystko dziękuję.


Chodzi babcia w zielonym fartuchu
 I w białych kapciach.
 Sprząta, kwiatki podlewa
 I nigdy się nie gniewa.

 Nawet gdy się stłucze szklanka
 Mówi: "A to niespodzianka!
 Stłukło się bo było szklane,
 Przynieś miotłę i już pozamiatane."
 Za to, że jesteś babciu taka
 Kupię Ci kwiatki i lizaka.
Cóż mam życzyć, Babciu Droga?
To, co serce czuje,
A więc zdrowia, pomyślności
Dzisiaj Ci winszuję.
Lecz wiesz, Babciu, te życzenia
Powtarzam codziennie.
I trwać będą w moim sercu
Zawsze i niezmiennie!
Czas, jak koło szybko krąży,
rok za rokiem szybko mija,
z życzeniami wnuczek dąży,
niech nam tylko szczęście sprzyja.


Czas szybko mija, pogoda się zmienia
a ja dziś Kochanej Babci składam życzenia.
Czy wiesz moja Babciu kochana,
Że w myślch moich jesteś od rana?
Gdy sen z moich oczu zmywałam,
O życzeniach dla Ciebie myślałam.
Szukałam dla Ciebie czegoś cennego,
Aż w końcu znalazłam coś bardzo drogiego.
Płomień miłości Ci ofiaruję,
Bo tego ludziom ciągle brakuje.
Chcę abyś wiecznie szczęśliwa była,
I sto wiosenek w zdrowiu przeżyła.

Czy wiesz moja Babciu kochana, 
że w myślach moich jesteś od rana? 
Kochana Babciu - zacznę zwyczajnie, 
że z Tobą w domu zawsze jest fajnie.
O życzeniach dla Ciebie myślałam, 
szukałam dla Ciebie czegoś cennego, 
aż w końcu znalazłam coś bardzo drogiego. 
Płomień miłości Ci ofiaruję, 
bo tego ludziom ciągle brakuje. 
W tym dniu pragnę złożyć Ci życzenia,
życzę Ci Babciu zdrowia dobrego, 
gdyż skarbu lepszego nie znam od tego. 
Bądź zatem zdrowa i bardzo szczęśliwa, 
a naszej miłości niech w sercach przybywa. 
Kochać Cię będę i kochać nie przestanę, 
bo wiem, że od Ciebie to samo dostanę.
Dzisiaj za wszystko chcę Ci dziękować, 
skromny bukiecik kwiatów darować
i również Ci życzę spełnienia marzeń, 
bo jesteś najlepszą Babcią na świecie.
Chcę abyś wiecznie szczęśliwa była 
i jeszcze sto lat w zdrowiu przeżyła.
Z serca całego życzę Ci tego.
Nie ma takiego bukietu
i słów mi takich brakuje,
aby powiedzieć Ci babciu, 
co w dniu dzisiejszym czuję.
Więc tylko mocno, mocno całuję!
Dębowe listeczki Drzewa Się trzymają, 
Niech Randki wnuczki 
i wnukowie Swoje Babcie kochają.
Do Kochanej Babci
ślę życzenia takie,
żeby co dzień piekła
pyszne ciasto z makiem


Droga Babciu uśmiechnij się
przecież dzisiaj jest Twój dzień
dlatego przesyłam całusa mocnego
życząc Ci szczerze wszystkiego dobrego.


Dużo zdrowia i miłości,
mocy śmiechu i słodkości,
mało smutku oraz łez
pełni szczęścia, jeśli chcesz.


Dzisiaj, kochana Babciu,
Masz twarz uśmiechniętą.
Niech przez cały rok
Trwa Twoje święto.

Dziś mojej babci życzenia złożę,
w wiązankę kwiatów serduszko włożę
i wiem, że bardzo będzie się cieszyć,
kiedy zobaczy, że do niej śpieszę.
Moja babunia najlepsza w świecie,
wszystkim wam powiem, bo wy nie wiecie.
Ja babcię kocham, ściskam za szyję,
niech będzie zdrowa i sto lat żyje!


Dziś są babci urodziny
Więc do babci się spieszymy
Laureczki już trzymamy
Zaraz babci je podamy
Potem ją ucałujemy
I kwiatuszki też dajemy
Babciu przyjmij od nas kwiat
No i żyj dla nas sto lat.


Dzwoni, śpiewa serce moje,
Że dziś, Babciu, święto Twoje,
Więc posyłam Ci życzenia
Zdrowia, szczęścia, powodzenia.

Ja, mała różyczka,
Wypadłam z koszyczka,
Kwiatuszki zebrałam,
Babci winszowałam.
A ja, mały Jasio,
Nie umiem winszować,
Tylko mojej Babci
Rączkę ucałować.



Jakże chciałbym dziś o Babciu droga,
W radość zmienić wszystkie troski Twoje,
Szczerą modlitwą wyprosić Boga
Słodką nagrodę za Twój trud i znoje
I wszystkie smutki w szczęście ci zamienić
I Dzień Babci słonkiem opromienić
I na twe usta sprowadzić uśmiechy
Byś doczekała z swych wnucząt pociechy.
Niech Twój Stróż Anioł

opiekun Twój z nieba 
Wybłaga wszystko, 
co Ci Babciu trzeba!

Jakże Ci, Babciu, wyznać mamy,
Że Cię kochamy?
Jak Cię zapewnić o tej miłości?
Jak życzyć Tobie w Twym Dniu
Szczęścia promieni?
Babuniu, popatrz:
To w tych kwiatuszkach
Są ukryte nasze serduszka.


Jest taka jedna pani,
co fory u mnie ma
bo zawsze jest na luzie
to własnie babcia ma!

Jestem mała różyczka...
Wypadłam z koszyczka...
Nie umiem winszować
tylko Babcię mocno pocałować.

 Kalendarz ma kartek wiele
 czarne na co dzień, czerwone w niedzielę.
 Zrywam dzisiaj kartkę - znowu zwykła strona.
 Lepsza na Dzień Babci byłaby zielona,
 albo żółta słoneczna, pachnąca jak róża.
 Zrobię ci kalendarz babciu kiedy będę duża.


 Każdego roku o tej samej porze,
Każdy Ci, Babciu, życzy, co tylko może.
Ja, korzystając z tej sposobności,
Życzę Ci szczęścia, dużo radości,
To, czego pragniesz, by się spełniło,
A to, co kochasz, by Twoim było!


 Każdy przedszkolak i uczeń wie,
że ma rodzinę i Babcie dwie.
Jedną od taty, jedną od mamy,
Obydwie babcie bardzo kochamy.
Największe skarby to Babcie właśnie,
Babcie przytulą zanim się zaśnie.
Babcie wnukom otrą łzy z twarzy,
gdy na podwórku zło się wydarzy.
Babcie upieką babki piaskowe.
Babcie zadbają o wnuków zdrowie.
Babcie pokażą jak ptaszek śpiewa.
Babcie pomogą rozpoznać drzewa.
Babcie sznurówkę w bucikach zwiążą.
Babcie każdy twój problem z tobą rozwiążą.
Babcie nauczą jak igła szyje.
Babcie jak trzeba umyją szyję.
Babcie książeczki nam poczytają.
Cieszą się wnuki, że Babcie mają.

Kochana Babciu, gdy się zbudziłam
I oczu moich powieki uchyliłam
Promyczek miłości w serduszku zawzięcie,
Wspominał mi ciągle o Twoim święcie.
Życzę Ci Babciu zdrowia dobrego,
Gdyż skarbu lepszego nie znam od tego.
Miłość ma również wielkie znaczenie,
Tej jednak doznasz na pewno ode mnie.
Bądź zatem zdrowa i bardzo szczęśliwa,
A naszej miłości niech w sercach przybywa.
Kochać Cię będę i kochać nie przestanę,
Bo wiem że od Ciebie to samo dostanę

Kochana Babciu! Jak można pomieścić w sobie, tyle troski, ciepła i miłości. Jak można podarować innym tyle uśmiechu, dobroci i radości. Jak można zdobyć zdolność by w trudnych chwilach nieść pociechę. Jak można powiedz Babciu stać się jak Ty, cudownym człowiekiem?
Kochana Babciu w dniu Twojego święta
Życzenia składają najukochańsze wnuczęta.
Życzą szczęścia, pomyślności i dużo mojej miłości!
Życzenia prawdziwie od serca przesyła...


Kochana Babciu - zacznę zwyczajnie,
że z Tobą w domu jest fajnie:
i w deszczu i w słotę, w smutku, w radości,
wspierasz i uczysz życia w miłości.
Dzisiaj za wszystko chcę Ci dziękować,
skromny bukiecik kwiatów darować.


Lilia zakwita, róża opada,
Piękny tulipan płateczki składa,
A ja Babci składam piękne życzenia:
Zdrowia i szczęścia, i powodzenia.


Los ręką do darów szczodrą
niech szczęścia da Ci kwiat
za Twoje trudy i dobroć,
którą rozjaśniasz świat.
Małe moje ręce,
serduszko gorące,
nikt mnie tak jak Babcia
nie kocha pod słońcem.
Moja babunia najlepsza w świecie.
Wszystkim wam powiem, bo wy nie wiecie.
Ja babcię kocham, ściskam za szyję.
Niech będzie zdrowa i sto lat żyje.


Moja droga Babunia
Kocha swego wnuczunia,
Wnuczek babcię miłuje,
Zdrowia, szczęścia winszuje...


Myszka, Lisek i Biedronka
Życzą Babci dużo słonka,
Samych uciech i słodkości
A na wieczór wielu gości.

Na Dzień Babci chcę Ci złożyć 
serdeczne życzenia.
Byś lat setnych mogła dożyć 
nie wiedząc co to zmartwienia.

 Najukochańsza Babciu!
Bądź tak szczęśliwa o każdej porze,
Jak tylko człowiek
Szczęśliwym być może.


Niech całe Babci życie płynie
Jak ten strumyk, co w dolinie
Wciąż po kwiatach szemrze z cicha,
A swe szczęście pij z kielicha!


Niech szacunek świata
Skronie Twe oplecie,
Niech Ci samo szczęście
Da Pan Bóg na świecie!

Obyś jak najdłużej żyła,
ze swych wnuków się cieszyła,
bo jesteś super i basta
i pieczesz najlepsze ciasta!


Pędzą wnuki ulicami 
z ogromnymi laurkami.
Te laurki pełne kwiatków 
są dla wszystkich babć i dziadków.
A dziadkowie wraz z babciami 
już czekają przed domami.
Przez lornetki patrzą w dal 
wystrojeni jak na bal.

Poetą nie jestem,
wierszy nie układam.
Lecz Tobie babciu
najszczersze życzenia składam…


Pośród wichrów życia,
W chwilach trosk i wzruszeń,
Niech te słowa życzeń
Rozświetlą Babci duszę.


Raz jest w roku Babci Dzień,
W którym smutki idą w cień.
Więc z okazji tego dnia
Posłuchaj, Babciu, co życzę ja:
Dużo zdrowia i radości,
Szczęścia teraz i w przyszłości,
Z udziałem wnuków miłych zdarzeń
I spełnienia wszystkich marzeń.


Siadaj Babciu, siadaj blisko.
Zaraz Ci opowiem wszystko.
Prawie całą noc nie spałam,
bo prezenty wymyślałam.
Na kanapie się kręciłam,
aż dla Ciebie wymyśliłam:
z lodu broszkę i korale
i śniegowe cztery szale.
Dziesięć czapek w śnieżną kratkę
i lodową czekoladkę.
Jak nie będzie Ci smakować,
to mnie możesz poczęstować!


Tak wiele mnie nauczyłaś,
tak wiele uśmiechu mi dałaś,
na spacery ze mną chodziłaś,
kiedy byłam jeszcze mała.
Do snu nuciłaś piosenki,
byłaś zawsze blisko mnie
więc podziękować Ci, Babciu
za to wszystko chcę.
Żyj długo w spokoju i uśmiechaj się,
bo uśmiech jest najważniejszy
i to, że kocham Cię


Ty Babciu,
dla gromadki wnuków kochających
jesteś podporą, przykładem i siłą.
Życzymy Ci dzisiaj,
aby szczęścia słońce
zawsze dla Ciebie Babciu
radością świeciło!


Tyle już minęło lat,
kiedy droga moja mama,
będąc dzieckiem jak dziś ja,
wierszyk Ci mówiła sama.
Płyną lata… Dzisiaj ja
składam Ci życzenia w kwiatach…
I wiedz, że Cię kocham tak,
jak mama w dawnych latach


Ty nas zawsze wytłumaczysz,
wszystkie błędy nam wybaczysz.
Bądź więc zdrowa uśmiechnięta
- tego życzą Ci wnuczęta.

W dniu tak pięknym i wspaniałym,
Życzę Ci Babciu sercem całym,
Dużo zdrowia, sto lat życia
i milion złotóweczek do zdobycia.
W dniu tak uroczystym, w dniu Twojego święta,
składam Ci życzenia, o Tobie pamiętam.
By życie Twe było kwiatami usłane,
tak piękne i czyste jak letni poranek.


W dniu Twojego święta,
Twój wnuczek o Tobie pamięta.
Oczywiście składam życzenia,
szczęścia, zdrowia i zadowolenia!
Wnuczka mała, więc pisać,
liczyć jeszcze nie umie,
lecz umie życzyć!
I życzy Babci, składając dary:
zdrowia, spokoju, szczęścia bez miary!


Wstałem rano, raniusieńko,
Ubrałem się bielusieńko,
Usłyszałem głos ptaszyny,
Że dziś Babci imieniny:
Żyj nam, Babciu, długie lata,
Niech Ci anioł wieniec splata,
Żyj w uśmiechu i radości,
Dziś będziesz mieć dużo gości.


Wszyscy znajomi zawsze chwalili,
I takiej Babci mi zazdrościli!
Uśmiechnięta i przemiła,
Wszystkich chętnie ugościła,
Żartem zawsze rozbawiła,
Smacznym daniem nakarmiła.
Babciu dajesz wszystkim tyle miłości,
Żyj długo w zdrowiu, szczęściu, radości!


 Wszystkie wnuki i wnuczęta,
Z okazji Twojego święta,
Niech od rana,
Byś nie była sama,
Pobiegną z kwiatem w ręku,
Aby uczcić Twe święto!
Wszystkiego Najlepszego z okazji Dnia Babci,
byś nigdy nie zgubiła swych kapci,
byś zawsze dobre ciasto robiła
i zawsze uśmiech na twarzy nosiła!


Zamiast śpiewać Babci sto lat,
tańczę z Babcią rock and rolla.
Już sąsiadki się zleciały,
razem z nami tańczyć chciały.
Miauczy kot, szczeka pies,
moja Babcia fajna jest.
Już muzyka śnieg rozgrzewa,
zaszumiały nagle drzewa,
zabłyszczała nam ulica,
tańczy cała już dzielnica.
Miauczy kot, szczeka pies,
moja Babcia fajna jest!

Zimowe słonko wesoło patrzy
i ciepły uśmiech posyła Babci.
I ja też Babciu mam dziś dla Ciebie,
uśmiech jak słonko jasne na niebie.
Tak wiele mnie nauczyłaś,
tak wiele uśmiechu mi dałaś,
na spacery ze mną chodziłaś,
kiedy byłam jeszcze mała.
Do snu nuciłaś piosenki,
byłaś zawsze blisko mnie,
więc podziękować Ci Babciu,
za to wszystko chcę.
Żyj długo w spokoju i uśmiechaj się,
bo uśmiech jest najważniejszy 
i to, że kocham Cię.

Zimowe słońce wesoło świeci
I ciepły uśmiech posyła Babci.
Ja też, Babuniu, mam dziś dla Ciebie,
Uśmiech jak słońce jasne na niebie.


Znam jedną kobietę o sercu gołębia,
jej oczy to czysta tajemnic głębia,
przy niej się goi każda ma rana,
taka jest właśnie ma Babcia kochana.

Z promyków słońca i tęczy
Nić miłości utkana,
Chcę dzisiaj Ci Babciu zaręczyć,
Że zawsze będziesz kochana!

Życzę Babci szczęścia, dużo radości
I długiej, szczęśliwej przyszłości.
Niech los Ci z oczu łez nie wyciśnie,
Niechaj się wszystko wiedzie pomyślnie,
To, co jest piękne i wymarzone,
W dniu Twego święta niech będzie spełnione!
Życzę Tobie, Babciu miła,
byś zawsze w życiu szczęśliwa była.
Życzę Ci, Babuniu, życia najdłuższego,
pociechy, szczęścia i zdrowia dobrego!


Życzymy Ci, Babciu samych dni słonecznych,
Pogodnych, wesołych, takich jak ten wierszyk.
Żebyś nie miała nigdy żadnych zmartwień,

By się spełniło każde z Twoich pragnień.
Żebyś się czuła co dzień jak królowa
I by Cię o nic nie bolała głowa.
Żyj nam Babciu lat ze dwieście,
boś najlepsza w całym mieście.
Gdy za bardzo rozrabiamy
pod twe skrzydła uciekamy.
Ty nas zawsze wytłumaczysz,
wszystkie błędy nam wybaczysz.
Bądź więc zdrowa uśmiechnięta
- tego życzą Ci wnuczęta.





























Brak komentarzy:

Prześlij komentarz